Valvaka


Större delen av kvällen har tillbringats framför valvakan på SVT, som jag till min egen förvåning följt med ganska stort intresse.
Den stora besvikelsen är självklart att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen, det enda stora parti som jag helt säkert vet att jag har något emot. Bra gjort av Ohly att vägra sminka sig tillsammans med Åkesson (haha, hur tjej-intrigit lät inte det?), det är rätt viktigt att visa var skåpet ska stå nu.
Något lite bättre var att det gick så bra för Miljöpartiet, jag tror att de procentuellt blev det tredje största partiet faktiskt. Snyggt jobbat! Jag röstade för övrigt på dem, om ni inte listat ut det.
Men ja... jag har som sagt väldigt dålig koll på politik, men jag gillar Reinfeldt och tror att det säkert kan bli bra ändå, om han fryser ut SD.

Kommentarer
Postat av: douglas

alltså, sd... neeej :(



morgonens besvikelse.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0