La Rambla


Jag är kär i Barcelona!
Idag har jag, Josse, Linnéa och Frida, som hälsar på i helgen, gått längs La Rambla, och in i de gotiska kvarteren. Det är ju festival hela veckan, och idag såg vi en parad nästan utan slut, med en massa stora dockor som dansade fram längs gatorna. Det hela kändes väldigt medeltidsveckan i Visby, lite Mysteriespelen, (och det menar jag som något positivt, eftersom jag älskar både Visby och medeltidsveckan) speciellt eftersom de spelade medeltida musik hela tiden.
De gotiska kvarteren var helt underbara, det kändes som om man kommit in i en annan tid. Barcelona är fylld av fantastiskt arkitektur. Inte bara Gaudi, som nog de flesta tänker på, utan nästan hela staden är vacker. Jag är så glad att jag ska stanna här ett tag, och förhoppningsvis ha tid att lära känna gatorna, för det jag sett hittills har tagit andan ur mig.

Tyvärr har jag inte varit så ambitiös att jag lyckats fånga skönheten på bild, men ni kan få det jag har.








Ikväll har jag ätit svingod tapas! Räkrisotto och friterad camembert med rödvinsmarinerad lök. Speciellt den sistnämna var så sjukt delicious. Stället var väldigt fräscht, en sådant ställe som bjuder på mousserande vin medans man väntar på middagen.

Snart ska vi ut på en spelning som hör till festivalen, och sen på fest, eftersom Tarina och Jens är VIP-bjudna av jobbet och måste gå. Det blir säkert roligt!

Kommentarer
Postat av: douglas

ser fett nice ut, ju!

Postat av: Vickan

Jag skulle också vilja testa äta tapas någon gång! Låter jätte gott :D

2010-10-07 @ 22:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0