Systerkväll


Eftersom jag åker i övermorgon passade jag och min syster på att ha en av våra tjejkvällar, som i princip innebär film och en massa godsaker. Min syster är väldigt mysig att umgås med, och jag kommer sakna henne jättemycket, så det gäller att passa på medans man kan, och när hon inte är ute och ränner som hon alltid gör.
Ikväll såg vi miniserien Lost in Jane Austen, som handlar om Amanda som i sitt badrum hittar en dörr som leder rätt in i Stolthet och fördom. När hon kommer dit blir det mesta annorlunda från boken, och Mr Darcy blir kär i Amanda istället för i Lizzy.
Det var en fånig och rätt underhållande film, men som ett stort Jane Austen-fan föredrar jag helt klart originalet bättre. Dessutom var Mr Darcy inte så oemotståndlig och devilishly handsome som han brukar vara, vilket gjorde det hela mycket mindre värt. Nej, Matthew Macfadyen ska det vara, fast Colin Firth funkar också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0