Sagrada Familia


Igår upptäckte jag och Frida lite mer av staden, och besökte the must see no. 1 - Sagrada Familia, den stora basilikan ritad av Gaudi, som fortfarande inte är färdigbyggd. Jag tycker Gaudi är fantastisk, han hade verkligen sin speciella stil, som inte går att ta miste på.
Kyrkan var extremt mäktig, men vi beundrade den bara utifrån, jag får gå in någon annan dag.



La Sagrada Familia


Längs La Rambla kan man se en massa performing artists utklädda till olika saker, och igår såg vi Edward Scissorhands! Jag älskar den filmen.

Ett annat hus av Gaudi.

Efter Japan fick jag lite kritik för att jag hade för opersonliga bilder, så jag ska försöka att skärpa mig lite på den här resan, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0