The Studio


Första jobbadagen avklarad! Egentligen började vi ju i måndags, men då var det bara en kort introduktion om företaget och de olika avdelningarna, och igår fixade vi ju våra NIE-nummer, så det är inte förrän nu som vi kommit igång med det vi verkligen ska göra. Visserligen hade vi utbildning idag också, men den klarade vi av över en kaffe nere på cafét i hörnet, och sedan började vi samlyssningen och snart även att ta egna samtal (under övervakning av den vi samlyssnade med).
Jag gjorde tre bokningar idag! Bra början.
Avdelningen jag jobbar för är The Studio, där man ringer upp folk för att erbjuda dem att vara "modell för en dag", med sminkning, styling och fotografering, tillsammans med vänner eller familj. Det som är så bra med grejen är att det är gratis, det enda som kostar är om man vill köpa bilderna efteråt, vilket man inte måste göra. Därför är det ett ganska tacksamt jobb, jämfört med att sälja grejer, eftersom kunderna faktiskt kan bli rätt glada när man ringer.
Så om ni vill känna er som stjärnor för en dag är det bara att höra av sig till mig, så bokar jag upp er, och får förhoppningsvis lite provision på köpet ;)

Efter jobbet tog jag och Linnéa en snabb tur på stan för att inhandla ingredienser till en middag för två, och vi passerade världens mysigaste lilla verkstad, med värsta Pettson och Findus-känslan!



När vi kom hem snörde vi ihop supergoda wraps, fyllda med sallad, körsbärstomater, fetaost, guacamole, cashewnötter, banan och salsa. Mums. Till efterrätt blev det chokladkaka med tryffelfyllning.




Kommentarer
Postat av: josseboo

MEN INTE OKEJ ATT NI GÖR VÄRSTA LYXMATEN NÄR JAG HAR DRAGIT!! :(

2010-10-07 @ 00:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0