Montjüic


Idag har jag och Tarina hunnit med en hel del, trots att vi inte kom oss iväg förrän efter två. Det började med linbana upp till Montjüic, i en korg vi delade med ett koreanskt och ett amerikanskt par, som båda var mycket trevliga.




Väl där uppe besökte vi Castle of Montjüic, en gammal borg från 1600-talet. Tyvärr fick man inte se så mycket inuti, vilket var tråkigt, men på borggården kunde man gå runt hur man ville, och efterrätt ingick i lunchen, så det var värt.





Vi tog inte linbanan tillbaka, utan gick genom parken, som var helt underbart vacker. Förutom en viss gubbe som jag inte tänker gå närmare in på här.





Den sista, och mest, kulturella på dagens agenda var det katalonska konstmuséet, som låg i ett slott som var mycket vackrare än den gamla borgen.
Visst var det kul att se på den gamla gotiska och barocka konsten, men det hade nästan varit intressantare att se slottet så som det såg ut innan det blev omgjort till ett museum, jag älskar sånt.




Förresten, till er som undrar; på måndag börjar jag jobba på One Contact! Taggad? Nej. Men ett jobb är ju ett jobb, och det ska bli kul att träffa lite nya människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0