The Deathly Hallows

Ända sen jag som tioåring satt i mormor och morfars kök och pappa kom in med de två första Harry Potter-böckerna har jag varit förtrollad av den magiska världen. Även om det kanske svalnat en del "på äldre dar" i och med att man läst ut den sista boken för några år sedan så fanns det inte en chans att Spanien skulle kunna hindra mig från att se första delen av sista filmen på bio.
Vi letade reda på en biograf som visar originalversionen av The Deathly Hallows (eftersom nästan allt här är dubbat) och gick och såg den igår, hela gänget. Visst var den bra, även om den självklart inte når bokens nivå, men i likhet med Sagan om de två tornen känns den lite som en transportsträcka, för att komma fram till den stora upplösningen. Det är faktiskt liite tråkigt med filmer utan en avgörande händelse i slutet, men jag vet ju att det var nödvändigt. Det är ändå bra att de delade upp filmen i två delar, för då räcker det ju längre.
Nu taggar vi juli och slutet på slutet!

Kommentarer
Postat av: Paula

Håller med om transportsträckan. Men filmen var riktigt bra ändå, visst har dom missat vissa delar av boken som vanligt, men tycker nog att denna har gjort boken mest rättvisa hittils... KAN INTE VÄNTA PÅ NÄSTA FILM!!

2010-11-28 @ 18:57:37
URL: http://[email protected]
Postat av: Elin

Såg den också i går och tyckte ändå den var bra, och faktiskt även att det var ett bra slut=)



Gillar verkligen alla fikatips från Barca!

2010-11-28 @ 23:12:01
URL: http://elinjoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0