Planen som misslyckades




På jobbet kan man köpa lunch hos Mack-Mia för 1,50, vilket är billigt, smidigt och bra. I morse hade jag dock bara en 50-lapp, vilket hon förmodligen inte skulle ha växel till. Då kom jag på att jag skulle kunna köpa lite frukt nere på frukt- och gröntaffären mittemot lägenheten, så skulle jag få både mellanmål och växel. Jag älskar två flugor i en smäll. 
När jag kom ner dit var personalen lite stressade och ville först inte låta mig handla, men när jag påpekade att de öppnade klockan åtta och att det faktiskt var exakt vad klockan var, så släppte de in mig.
Jag tog det jag skulle ha, men när jag sen skulle betala suckade de bara och sa åt mig att gå, "a present for you". Så jag fick mina bananer, men inte min växel. Som tur var hade jag en Linnéa med mig som kunde betala min lunch!


Kommentarer
Postat av: Mango =D

Haha, det blir inte alltid som man tänkt sig :P (men du fick iaf gratis bananer =O)

2010-11-10 @ 19:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0