Första advent

Första advent alltså. Nu börjar vi verkligen närma oss julen på riktigt.
För att komma i stämning bestämde vi oss för att ha en egen skyltsöndag här i Barcelona, då vi missar den hemma i Skellefteå, så i jakt på julbelysning gick vi ner till La Rambla. Det fanns tyvärr inte så mycket juligt där, men vi tog tillvara på det lilla vi hittade, och jag köpte kanderade mandlar.
Adventsfikat hade vi tänkt ta på supermysiga Caelum, men det var smockfullt där inne, så istället gick vi till Habaluc, som också är mysigt fast på ett lite modernare sätt.
Efter det gick vi hem till lägenheten, drack chaite, åt juleskum och såg Tomtemaskinen. Vi har redan sett hela Sunes Jul och Mysteriet på Greveholm, haha. Jag har dessutom gjort en jullista på Spotify, vilket har fått mig att försöka övertyga de andra om att Josh Groban är precis en sådan kille man vill gifta sig med. Håller ni inte med? Jag tror jag lyckades få med mig alla utom Simon...
Trevlig advent!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0