Städning + muffins


Eftersom jag ändå bara var hemma idag passade jag på att göra något som varit på agendan länge, och som jag faktiskt försökt göra några gånger utan framgång - en grundlig städning av mitt rum.
Nu har jag möblerat om i bokhyllan, rensat alla lådor, dammsugit alla vrår under sängen etc. Allt utom att skura golvet, vilket faktiskt också skulle behövas.
Det är så härligt med ett rent och fräscht rum! En helt annan harmoni än när det är stökigt.


Förresten, ni vet väl att vitlök inte bara är bra mot vampyrer, utan även mot förkylning.

Därför har jag tryckt i mig en del vitlök idag. Tur att min pojkvän inte är här... för honom.

För att följa det spåret har jag även bakat vitlöksmuffins. De är till min student, och ska fyllas med en slags räkröra, jag tror det kommer bli supergott.
Jag var tvungen att använda lite olika formar, men det blir väl bara kul med lite omväxling, haha.



Nackdelen med att baka matmuffins är att det inte alls är lika roligt att slicka skålen sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0