Stugkalas

Idag har varit jättehärlig! Vi hade släktkalas i nya stugan för mig, min bror och min kusin som alla nyligen fyllt år. Det var därför jag bakade innan, och vi har ätit så otroligt mycket gott att jag varit nära på att spricka hela dan.

Det här är citroncupcakes med philadelphiafrosting, vispad grädde och körsbär. Tyvärr blev de lite misslyckade, eftersom jag inte hade tillräckligt med smet för de stora formarna, och dessutom glömde spritsern hemma. Men goda var de hur som helst!


Den här lime- och kokos-marängpajen är godare än den ser ut. Härligt syrlig och fräsch men ändå mild, perfekt sommardessert. Receptet har jag fått från Två systrars söta.


I present av min släkt fick jag mörk choklad, muffinsformar och Johan Åkerbergs bok Muffins. Det fanns sagolikt goda grejer i den, så ni kan förvänta er en hel del muffins framöver! Hittade bland annat ett recept som jag tänkt använda på min studentmottagning, men det får ni se då.
Fick även pengar, vilket också var väldigt välkommet :)


Här kommer lite andra bilder från dagen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0