Truckförare!


Vilken bedrift! Idag har jag alltså tragit truck-licens! Nu får jag köra motviktstruck <10 ton, skjutstativtruck och hjullastare.
Det kan tilläggas att jag inte är det minsta lilla intresserad av maskiner eller körning, jag har inte ens tagit körkortet än. Lite kul att jag fick truckkortet före körkortet, haha, det trodde jag inte.
I och för sig var det så gott som omöjligt att misslyckas, eftersom vi fick ha häften under provtiden och rätta våra resultat själv sen, och licensen fick vi innan vi ens börjat köra. Körningen var frivillig, men självklart tog jag chansen att öva mig. Det gick hyfsat bra, jag rev inget och hade inte sönder något, men det är sjukt svårstyrd maskin. Då är det lättare att köra bil.


Vi fick se vad som måste vara världens bästa informationsfilm om gaffeltruckar. Från början verkar den normal, men efter ungefär 3-4 minuter börjar den spåra och sedan blir det bara värre och värre. Jag hade så svårt att hålla mig för skratt, men när jag tittade på de andra såg de jätteseriösa ut, utom min sommarjobbskompis som satt och flinade.
Om ni vill se den kan ni göra det här, men det är inget ni borde göra om ni inte gillar splatter.
Vi såg den med engelsk undertext (den är på tyska), men jag orkar inte leta reda på det. Det spelar egentligen inte så stor roll vad de säger, grejen är vad som händer.

Efter kursen var slut hade jag och min fellow sommarjobbare två timmars dötid, så vi köpte varsin glass. Det fanns tre olika sorter i caféterian, så det var inte direkt något svårt val.
Sen satte vi oss i fikarummet och utforskade kaffemaskinen. Vi hann prova varm choklad, kaffechoklad, espresso, macchiato, caffe latte och "soppa". Vi vet inte vad det sista var, men misstänker att det förmodligen var någon slags te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0