Sommarens första kulglass



När jag kom hem hade jag fått ett paket på posten, inslaget i härligt presentpapper, och det kändes nästan som om jag fyllde år igen. Tyvärr var det inte till mig, utan till min pojkvän. Fast jag öppnade det i alla fall.
Sedan träffade jag en gammal kompis som pluggar i Uppsala nu men som är hemma över sommaren.
Det blev glass på Aina's, en sommarklassiker.



Jag tog Himmelsk röra (eller nått sånt), melon och marängswiss, med toffeetopping. Jag tar nästan alltid melon när jag äter kulglass, det är helt klart en favorit.
Sedan började jag frysa, eftersom sommarvärmen fortfarande vägrar infinna sig, så vi gick in och drack japanskt körsbärste.



Under promenaden tillbaka träffade jag en sjukt snygg tjej på cykel, på väg hem från jobbet. Hon undrade om jag ville med och hänga, men jag avböjde eftersom jag skulle hem och sova, vilket jag tänkt göra minuten det här inlägget är publicerat. Man blir väldigt trött av att stiga upp fem, faktiskt. Och nästa vecka börjar jag jobba en timme tidigare, så då måste jag stiga upp vid fyra!






När jag kom hem hälsades jag av en kelsjuk liten tiger, som äntligen får gå ut efter en veckas utegångsförbud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0