Motionprestation :)


Åh, jag har varit så duktig! Jag var nämligen ute och joggade för första gången på flera veckor, trots att jag helst av allt ville ta en lång tupplur efter jobbet. Nu anser jag äntligen att jag är frisk nog för att börja träna igen, så jag måste verkligen komma igång.
Jag sprang min vanliga runda i skogen, på 3,3 km. På lata dagar springer jag bara ett varv, annars två. Ibland känner jag för ett tredje, men det springer jag aldrig eftersom jag har problem med knät och inte vill överbelasta det. Idag sprang jag ett varv, det blev en mjukstart.
Det var rätt jobbigt faktiskt. Konditionen är det inget fel på, men mina ben kändes tunga som bly, jag misstänker att det beror på för lite sömn (ska jag få mina 8 timmar per natt måste jag alltså SOMNA klockan nio). Dessutom har jag inte varit snäll mot mitt knä på senaste, så det protesterade också.
Hur som helst känner jag mig nöjd att jag ens tog mig ut, trots tröttheten. Motion är så bra för humöret.



Hehe, det börjar bli dags för nya joggingskor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0