Havrekakor med choklad


Eftersom jag var tvungen att avstå festligheterna och stanna hemma ikväll tänkte jag att jag skulle göra det bästa av situationen och baka något gott.
Efter en stunds bläddrande i mina bakböcker hittade jag ett recept som såg snabbt och enkelt ut, lätt att svänga ihop på några minuter.


En tjock och härlig smet...



...som förvandlades till mumsigt goda havrekakor. Med choklad.


Receptet kommer från Två systrars söta. Kakorna blev sådär sega som chocolate chip cookies brukar vara, vilket är helt i min smak. Jag kan verkligen rekommendera dem om ni vill ha något lätt men supergott att mumsa på och är trötta på kladdkaka.




Jag såg även film med min syster, The stoning of Soraya M. Den var baserad på en sann historia, vilket gör vilken film som helst gripande, och handlade om en iransk kvinna som blev stenad. Att se sånna här filmer gör mig äcklad och får mig att skämmas över att vara människa. Vi är inte alls så utvecklade varelser som vi vill tro utan de flesta av oss är väldigt primitiva och nästintill ondsinta när det kommer till kritan. Så känns det nu i alla fall.
Jag är tacksam över att jag är född i den del av världen där det förmodligen är lättast att vara kvinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0