Grå lördag


Det var regnigt och ruskigt utomhus, typiskt när man väl är ledig. Så det fick bli en slö dag, som tillbringats med att rensa garderoben, se film och umgås med några av mina favoritmänniskor på någon slags inflyttningsfest.



Filmen jag såg var Ägget är löst, ett av Hasse och Tages verk som jag inte hade sett förut. Det är en av deras mörkare filmer, med oidipus-tema och dylikt, men man känner ändå igen deras säregna stil. Även om jag själv föredrar den ljusare Äppelkriget så gillar jag detta med. De har alltid något att säga, Hasse och Tage, men de säger det på ett så speciellt sätt att man inte kan undgå att fascineras över deras fantasi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0