Första dagen på jobbet


Jag kunde inte ha valt en bättre dag att börja mitt sommarjobb på. Regnet har öst ner utanför hela dagen, så det finns inget vettigare man skulle ha kunnat ägna sig åt. Lika bra att tjäna pengar.
Det verkar vara ett helt okej jobb; inte alltför ansträngande, trevliga arbetskamrater och lönen är bra. Nackdelen är att jag kommer bli tvungen att stiga upp klockan fem (!) varje morgon de närmaste veckorna, men å andra sidan är jag ju ändå rätt morgonpigg.
Nej, jag tror att det kommer gå bra och att jobbperioden blir fullt uthärdlig. Peppar peppar ta i trä.

Ikväll var jag barnvakt åt min yngsta kusin, en söt liten kille på ca 1,5 år. Han är busig och gosig och har världens mjukaste kinder.
Jag försökte lära honom att säga mitt namn, men det enda som dög var ”mamma”, ”pappa” och ”tvätta”. Han älskar att tvätta sig något så sjukt mycket.

Såhär kul kan man ha när man tvättar sig


Innan jag for lämnade jag en present i vardagsrummet, förpackad i min guldiga skokartong. Det var Dubbel D-muffins – alltså chokladmuffins med dumle i, med kesellatopping och strösslade med daim – som jag vet att min morbror varit sugen på. I kuvertet låg bilder som jag fotat och framkallat på min lillkusin. Jag tror att det uppskattades :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0