Fippeldippa


När jag vaknade i morse var det mulet och regnade en skvätt, men så fort jag slutat jobbet blev det soligt och fint! För att ta tillvara på det bestämde jag och en kompis glassträff på Aina's. Okej, det var inte så spontant, vi planerade det faktiskt redan igår, då vi var för fattiga för glass.
Den här gången blev det dumle, blåbär och pecannöt/kola med vit choklad-topping. Så sjukt gott, speciellt den sista som jag aldrig smakat förut.

Det som hände sen var däremot lite mer spontant, vi kom nämligen på att vi skulle äta middag på Coaster's, där ingen av oss ätit förut. Vi slog oss ner på uteserveringen och beställde in... hm, vad var det nu, något med blåmusslor, kanske vitvinskokta?
Tyvärr var de slut så istället fick det bli gazpacho (serverat med lantbröd och kryddsmör), grillad majs och ett glas av husets röda.


Vi var dock inte helt tillfredsställda, utan beställde även in pommes frites och chilibearnaise, vilket kan ha varit den godaste delen av måltiden. Jag är ingen pommes-fantast, men de var knapriga på utsidan ch mjuka på insidan och faktiskt väldigt goda.

Jag vet någon som kommer bli väldigt avundsjuk när han läser det här ;)


Kommentarer
Postat av: douglas

livet är inte rättvist!

Postat av: Tarina

Vitvinskokta musslor med grädde och vitlök var det minsann! Oerhört najsig kväll. :) Tagga sushi och sake på fredag :D

2010-06-30 @ 21:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0