Sushi


Fredag, med en förhoppningsvis härlig helg framför sig! Och fredagar betyder oftast tjejkvällar.
Idag testade vi något helt nytt och gjorde vår egen sushi, vilket jag länge har velat prova eftersom jag älskar sushi och det inte går att få tag på någon vidare bra här omkring.
Eftersom det var första gången höll vi det ganska basic, en variant med lax, gurka och avokado, en med samma + cream cheese och en med en räk- och majonnäsröra. Till förrätt gjorde vi misosoppa (from scratch, såklart) och självklart var vi tvungna att dricka sake och grönt iste till.
Jag tyckte att det blev riktigt lyckat! Även om våra sushirullar kanske inte var de vackraste så smakade det bra och det hela var supertrevligt :)























Sedan besökte vi en fest hos Paula, men eftersom vi kom dit sent och vissa dessutom ska upp tidigt imorgon stannade vi inte så länge.




Kommentarer
Postat av: douglas

wow, sushin såg värsta fin ut! det råkar faktiskt vara så att ebimayo maki (räkor + majonnäs) är min favorit... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0