Gardagen


Igar akte vi till Kyoto Station for att kopa biljetter till Tokyo. Vi hade tankt ta Shinkansen, det kanske snabbaste taget i varlden, men det var sa dyrt sa vi ska aka nattbuss istallet, vilket ar mindre an halva priset.
Japanska stadsbussar ar lite annorlunda. Man gar in dar bak, sa betalar man i en automat dar fram nar man ska hoppa av. Ratt smidigt.






Sen traffade vi Douglas kompis Andrew, och efter att ha gatt runt ett tag satte vi oss vid Kamogawa ("Ankfloden") som rinner genom Kyoto. Det ar jattefint dar! Definitivt ett stalle jag skulle hanga pa om jag bodde har.





Vi traffade aven deras kompis Annika, som ocksa ar svensk, och at middag pa ett traditionellt japanskt stalle, dar man sitter pa golvet vid laga bord och ater akta japansk mat. Det var bade mysigt och gott, och till och med bekvamt.



Det har at jag i tron att det var nudlar, men det visade sig vara pyttefiskar! De svarta prickarna ni ser ar deras ogon. Sen at jag inte sa mycket mer av det...

Efter middan gick vi ner till floden igen, eftersom det alltid brukar handa nagot dar pa kvallen. Vi sag en eldslukare/dansare som var ratt duktig, och ett japanskt rockband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0