Stockholm, Sverige


Så var man tillbaka i Sverige igen!
Jag och Linnéa passar på att stanna två dagar i Stockholm innan vi åker hem till Skellefteå, och till vår (i alla fall min) enorma glädje så är det en massa snö här! Jag översvämmades av julkänslor redan när vi gick ner för landning och jag såg det vita täcket och de snöbeklädda granarna, helt helt underbart.
Det är en hel del kallare än vad vi är vana vid, när vi lämnade Barcelona var det nästan 20 grader ute, men det är mest mysigt tycker jag, än i så länge i alla fall.

Idag har vi bland annat hunnit med ett besök på Långängens gård, ett superfint fik ute på Lidingö, som man måste gå genom skogen för att komma till. Det är hur mysigt som helst, i gammaldags stil och med gott fika. Det bästa är att man själv får skära sin bit och hälla upp sin vaniljsås, sin det är ingen risk att det blir för lite!









Sedan åt vi all you can eat-kebab med Kim, Linnes systers pojkvän som vi bor hos under våra dagar i Stockholm. Vi hann även med lite häng på en bar i närheten av lägenheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0