The Studio



I Barcelona jobbade jag och Linnéa på The Studio, som bokare, och eftersom vi var utlovade tre gratis bilder bestämde vi oss för att testa på det som vi lockat in folk till. Jag, Linne och min syster har alltså tillbringat dagen i Umeå och provat "modell för en dag"-upplevelsen.
Det var faktiskt roligt! Jag är inte direkt bekväm med att stå framför kameran (varför det knappt finns några bilder på mig själv på bloggen), men fotografen var lugn och fick mig att slappna av lite.
Man blir alltså först sminkad av en makeup-artist, och sedan fotograferas man i tre olika ombyten som man har med sig, och tillslut får man då välja ut så många av de 60 bilderna man vill ha, tillsammans med en vieware.
Jag kan definitivt rekommendera det till alla som funderar på att göra det, även fast jag inte har några modelldrömmar var det en kul grej att testa på, och en professionell sminkning är ju aldrig fel.

Här är en av mina bilder, ifall ni är lite nyfikna. Jag är glad över att jag börjar få långt hår!



På en annan bild kan man, om man zoomar in, se fotografen i pupillen. Det tyckte jag var lite kul (och lite skräckfilmskänsla)

Kommentarer
Postat av: ethel

Du är så fin!

2011-01-03 @ 15:08:37
URL: http://ehol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0