Naturgodis


Jag testade göra mitt eget naturgodis idag, fredag och allt som det är, och det blev otroligt gott och uppskattat!

Receptet kommer från Vinterns söta och är busenkelt. Smält 400g vit choklad, blanda i
2 dl hackade och rostade cashewnötter
2 dl hackad torkad frukt (i receptet står ananas eller mango, men man kan ju välja själv, jag tog ananas, jordgubb och äpple)
2 dl rostade solroskärnor
1 ½ dl kokosflingor

Bred ut på en smord plåt och låta stelna, bryt sedan i rutor. Jag blandade även i kanel, för att det skulle bli lite juligare :)

Jag hade tänkt ta Marabous Vinter Vita, men den fanns inte så jag nöjde mig med helt vanlig blockchoklad, vilket smakade super. Receptet blir ca 30 rutor, men jag lovar, de kommer gå åt.


Kommentarer
Postat av: N

Inte okej att välja ananas före mango... Men det lät gott ändå :P!

2010-12-18 @ 00:09:06
Postat av: D

Åhh, nice :O

2010-12-18 @ 10:53:33
Postat av: Carro

Jag hade tänkt ta mango, men det fanns inte ^^

2010-12-18 @ 13:16:13
URL: http://sockrad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0