Ciao Barcelona

Så var det dags att åka hem igen, efter lite mer än två underbara månader i Katalonien. Väskorna är packade, lägenheten är städad. Nu återstår bara en avskedsfika med Jenny och att släpa väskorna till flygplatsen.
På ett sätt är jag långt ifrån redo att lämna den här helt fantastiskt underbara staden, där jag varit lycklig så gott som konstant (kanske på lite dåligt humör ibland dock), men jag ser verkligen framemot att komma hem och träffa alla fina människor där hemma igen, och att fira en vit jul med massa mat, och framförallt att vara arbetslös fram till januari och bara ägna dagarna till att baka pepparkakor, julpyssla och mysa.
Eftersom jag och Linnéa har varit tillsammans nästan 24/7 de senaste månaderna finns risken att jag drabbas av lite abstinens när jag är ensam, men då är det tur att hon också ska hem och bara är en torsgata bort!
.
Jag känner mig så himla lyckligt lottad som får resa så mycket som jag gör. De senaste tre åren har jag varit i städer som New York, Paris, Kyoto, Tokyo och Barcelona, och fått se en hel del. Att resa är nog det bästa jag vet, så jag hoppas att det fortsätter så. Härnäst blir det Norge, och ingen vet vad som händer sen, vilket gör det hela ännu mer spännande!
.
Jag hinner inte skriva så mycket mer om det hela nu eftersom vi har lite bråttom. Däremot kommer ni inte kunna läsa det här inlägget förrän imorrn, eftersom jag inte vill avslöja för Simons mamma att han är på väg hem. Det ska bli en överraskning nämligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0