6 augusti


Kyoto ligger omgivet av trädbeklädda berg, och eftersom jag gillar både fjällvandring och skogspromenader ville jag prompt bestiga ett av dem. Vi bestämde oss alltså för att ta oss uppför Daimonji-yama, Kyotos högsta berg (vad jag vet).
Jag trodde det skulle vara hyfsat lätt, eftersom det faktiskt inte är SÅ högt, men jag kan lova er att jag fick kämpa. Att gå i konstant uppförsbacke kan väl vara nog så jobbigt, men tänk er att göra det i 35 graders värme och extrem luftfuktighet. Jag höll på att svettas sönder!

Men när vi kom upp till toppen var det verkligen värt det. Utsikten var hur vacker som helst, man kunde se ända till Osaka! Tyvärr låter sig utsikter inte fångas så bra på bild, men här är ett försök i alla fall, kanske kan ni ana hur fint det var.




Vi besökte även Ginkakuji, ett tempel vars syfte var att överträffa Kinkakuji, vilket misslyckades. Dock var trädgården väldigt fin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0