4 augusti


Idag har vi besökt Arashiyama, en oerhört vacker del av Kyoto, lite avlägset belägen så att det känns som en egen by. Där finns flera tempel, men det är kanske ändå mer känt för bambuskogen som man kan vandra genom.


Jag offrade några yen till paddan vid templet, så jag hoppas att jag får lite extra tur nu.



Bambuskogen.


Några sköldpaddor ville säga hej

Vi var även upp på "apberget"! Där springer det runt en massa makaker som busar och har sig. Extremt fulsöta, om du frågar mig, men det var roligt att vara så nära dem, utan någon bur emellan. Utsikten var även helt fantastisk.



På kvällen var vi inbjudna till en riktig machiya, ett hus i traditionell kyoto-stil (där en geisha brukade bo). Det var rätt häftigt att se hur ett sånt ser ut inuti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0