31juli


Idag åkte jag, Douglas, Andrew och Annika till Osaka, Japans tredje största stad. Medan Kyoto är en hyfsat lugn och "liten" stad, så är Osaka en metropol med höga byggnader och ännu högre tempo. Det var fullt med folk överallt! Ja, ni ser själva.








Städerna i Japan har olika brunnslock, jag tyckte att Osakas version var väldigt fin.



Panda-kakor med cheesecake-smak. Fast jag tycker de smakar sockerkakssmet.


Gillar du att ha en katt i knät när du dricker kaffe?

På kvällen åt vi yakiniku. Man får in olika slags kött och grönsaker, som man själv får grilla på en liten grill i mitten av bordet. Det var hur gott och mysigt som helst! Men egentligen tror jag inte att det är japanskt från början, utan koreanskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0