17 augusti



Idag har varit en lite mer fartfylld dag! Vi åkte till Universal Studios Japan, i Osaka. Det är ungefär som Disneyland, fast med andra filmer, som Spiderman, Jurassic Park, Tillbaka till framtiden, Hajen etc.
Jag älskar nöjesfält och sånt, och tycker att ju hemskare karusellerna verkar desto bättre. Tyvärr börjar jag bli ganska härdad, så det krävs en del för att få mig att känna det där pirret i magen.
På Universal Studios fanns bara en renodlad berg-och dalbana (som var jätterolig). De andra åken var annorlunda från något jag åkt förut. Vissa var mer som historier, där man med hjälp av 3D och simulatorer kände som om man var mitt inne i t.ex. spiderman-världen, och såg honom slåss mot skurkar. Det är lite dåligt förklarat kanske, men det var i alla fall rätt häftigt. Synd bara att jag inte kan japanska, så jag förstod inte vad de sa under åkturen (men det var egentligen inte så viktigt, effekterna talade rätt bra för sig själva).


Jag åt Elmo


Den stora paraden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0